מרכז ההכשרות

ביה”ס להכשרות של ‘חברים בטבע’ פתח את שעריו ביום השתלמות ראשון לשנת הפעילות תשפ”ב, למובילי קהילות צעירים. מפגשי ביה”ס להכשרת מובילי קהילה יערכו אחת לחודש בימי חמישי האחרון בכל חודש בין השעות 10:00 – 14:00. כל מפגש יתייחס למקום של המוביל בתהליך השנתי ויסייע לו בהצבת היעדים ומימוש מטרות הקהילה, כמו גם למועד בלוח השנה העברי וימים בינלאומיים מוכרים. 

מה עומד מאחורי הרעיון להקים בית ספר להכשרות?
הרעיון המרכזי של דרך חיינו טמון בתרבותנו, זהו רעיון המארגן את חיינו גם אם אין אנו מודעים לו (גירץ , 1990). נוכח ההבנה שזהות אישית ומקצועית מתפתחת בהקשרים חברתיים-תרבותיים ומושפעת מהקשרים אלה, וההבנה שמובילי הקהילה חיים ופועלים בסביבה חברתית תרבותית – וכי סביבה זו היא הנותנת משמעות לעשייה שלהם.

הכשרה המכוונת לעבודה על הזהות, טובה ככל שתהיה, אין בה די, אלא אם היא מתנהלת בתוך הקשר הנותן לה משמעות. כלומר, על ההכשרה להיות חלק אינטגרלי בתכנית. סביבת הלמידה שתאפשר זאת נעוצה בשני מישורים: האחד, הבנת ההוויה התרבותית שבתוכה פועלים ומה השפעתה על התפתחות הזהות המקצועית; השני, קיום דיאלוג שעיקרו הידברות על משמעות העשייה המקצועית ורפלקסיה. סביבה מעין זו משמשת קהילת למידה שבה מושקע מאמץ משותף בהבנת מרכיבי הזהות האישית, בהבנת ההתנסויות המקצועיות והיזון חוזר, מרכיבי חולשה וחוזק וכיוצא באלה. קהילת לומדים זו היא למעשה קהילת עשייה (Wenger, 1998) ותהליכי הידברות על משמעות העשייה וחיבור לתאוריה הם עיקר הלמידה.

לפרטים והזמנות:
עופר –  054-6933435
דוא”ל fbnoffice@gmail.com

מעוניינים לקחת חלק בעשייה ? השאירו פרטים ונחזור אליכם

he_ILעִבְרִית